Browsing Italian translation

Don't show this notice anymore
Before translating, be sure to go through Ubuntu Translators instructions and Italian guidelines.
13 of 3 results
640.
A nuclear isomer is a metastable or isomeric state of an atom caused by the excitation of a proton or neutron in its nucleus so that it requires a change in spin before it can release its extra energy. They decay to lower energy states of the nuclide through two isomeric transitions:[br] -> γ- emission (emission of a high-energy photon)[br] -> internal conversion (the energy is used to ionize the atom)[br] Contrast this with the definition of a chemical isomer, the more common use of the word. Also contrast with the meaning of isotope, in which the difference is the number of neutrons in the nucleus. Metastable isomers of a particular atom are usually designated with an "m" (or, in the case of atoms with more than one isomer, 2m, 3m, and so on). This designation is usually placed after the atomic symbol and number of the atom (e.g., Co-58m), but is sometimes placed as a superscript before (e.g., [sup]m[/sup]Co-58 or [sup]58m[/sup]Co).
i18n: file: data/knowledge.xml:203
Un isomero nucleare è uno stato metastabile di un atomo causato dall'eccitazione di un protone o di un neutrone del proprio nucleo che richiede una variazione di spin affinché possa avvenire il rilassamento. Gli isomeri nucleari decadono a stati di più bassa energia attraverso due transizioni isomeriche: [br] -> emissione γ (emissione di un fotone ad alta energia). [br] -> conversione interna (l'energia è utilizzata per ionizzare l'atomo). Gli isomeri metastabile di un atomo sono indicati con una "m" (o nel caso di più di un isomero con 2m, 3m...) Questo simbolo è posto solitamente dopo il simbolo atomico ed il numero di massa (ad esempio Co-58m) ma talvolta è scritto come apice prima del simbolo (ad esempio sup]m[/sup]Co-58 o [sup]58m[/sup]Co).
Translated and reviewed by Francesco Bresciani
Shared:
Un isomero nucleare è uno stato metastabile di un atomo causato dall'eccitazione di un protone o di un neutrone del proprio nucleo che richiede una variazione di spin affinché possa avvenire il rilassamento. Gli isomeri nucleari decadono a stati di più bassa energia attraverso due transizioni isomeriche: [br] -> emissione γ (emissione di un fotone ad alta energia). [br] -> conversione interna (l'energia è usata per ionizzare l'atomo). Gli isomeri metastabile di un atomo sono indicati con una «m» (o nel caso di più di un isomero con 2m, 3m...) Questo simbolo è posto solitamente dopo il simbolo atomico ed il numero di massa (ad esempio Co-58m) ma talvolta è scritto come apice prima del simbolo (ad esempio [sup]m[/sup]Co-58 o [sup]58m[/sup]Co).
Suggested by Federico Zenith
Located in rc.cpp:2390
667.
Heating coils are used to heat flasks and other containers. Multiple heating coils can be connected with a thermometer so that the heat will not exceed a specified temperature. It is possible to use a magnetic field inside the heating coil to stir fluids with a magnetic stirrer. This will homogenize the fluid in terms of temperature and composition.
i18n: file: data/tools.xml:38
Le piastre riscaldanti sono utilizzate per scaldare palloni o altri contenitori. Possono essere collegate ad un termometro in modo da non superare una prefissata temperatura. Esistono piastre riscaldante che presentano un campo magnetico rotante che può essere utilizzato per agitare il fluido che viene riscaldato.
Translated and reviewed by Francesco Bresciani
Shared:
Le piastre riscaldanti sono usate per scaldare palloni o altri contenitori. Possono essere collegate ad un termometro in modo da non superare una prefissata temperatura. Esistono piastre riscaldanti che presentano un campo magnetico rotante che può essere usato per agitare il fluido che viene riscaldato.
Suggested by Federico Zenith
Located in rc.cpp:2503
681.
A rotary evaporator consists of a round flask in a bath of hot water that is designed to evaporate solvents. The flask is rotated and the solvent collects under a vacuum onto a condenser and drips into a condensate collecting flask. in this way solutions can be concentrated or purified. By attaching a vacuum pump, the air pressure and therefore the boiling point of the fluid can be decreased.
i18n: file: data/tools.xml:73
Un evaporatore rotante è costituito da un pallone immerso in un bagno ad acqua e viene utilizzato per far evaporare i solventi. Il pallone viene fatto ruotare ed il solvente viene fatto condensare e raccolto in un altro pallone. E' anche possibile connettere l'evaporatore ad una pompa a vuoto per diminuire il punto di ebollizione del solvente nel caso di solventi altobollenti.
Translated and reviewed by Francesco Bresciani
Located in rc.cpp:1323
13 of 3 results

This translation is managed by Traduttori Italiani del software di Ubuntu, assigned by Ubuntu Translators.

You are not logged in. Please log in to work on translations.

Contributors to this translation: Federico Zenith, Francesco Bresciani, Luigi Toscano.